white-cd-pack-on-blue-background_275-5422Rozwój masowych środków przekazu spowodowała, przeniesienie się dużego fragmentu rzeczywistego rynku handlowego na e-commerce. W przeciwieństwie do transakcji bezpośrednich, kiedy klient ma możliwość zobaczenia na żywo kupowanego przedmiotu, a nawet dotknięcia go, to w sprzedaży internetowej jest to po prostu nie możliwe. W takich przypadkach jedynym punktem odniesienie dla konsumenta jest najczęściej fotografia, na której dany produkt jest uwierzytelniony i przedstawiony w odpowiedni sposób. Nie bez powodu więc, w ostatnim czasie nastąpił bardzo duży rozwój fotografii produktowej i reklamowej, a jednym z najnowocześniejszych obecnie form przedstawienia produktu są packshoty – specjalne prezentacje wizualne.

Forma przedstawiania przez packshoty produktów, może być statyczna albo dynamiczna. Interaktywne prezentacje wizualne, stwarzane są na podstawie sekwencyjnych zdjęć danego przedmiotu, łączonych w jedną całość. Pozwala to klientowi obejrzeć interesujący go produkt z każdej strony, a wszystko za sprawą trójwymiarowej technologi obrazu. Packshoty są często wykorzystywane w reklamach telewizyjnych, jako podsumowanie całego spotu. Z zasady wygląda to przeważnie tak, że na samym końcu reklamy produkt pokazywany jest w kilku sekwencyjnych ujęciach, które mają na celu nic innego, jak wyeksponowanie najbardziej atrakcyjnych i ciekawych cech przedmiotu.

Dobre packshoty reklamowe, ze sprawnie dobranym komentarzem, potrafią w bardzo duży sposób oddziaływać na konsumenta, a jak wiadomo to przekłada się w bardzo korzystny sposób na sprzedaż. Współczesny marketing internetowy błyskawicznie skonstruował całe zaplecze, które w sprawny sposób zajmuje się tworzeniem zaskakujących packshotów o niezwykłej formie rażenia. Zespoły złożone ze scenografów, świetnych fotografów, a nawet osób piszących scenariusze, są w stanie wyprodukować packshoty, które za pomocą kilku sekwencyjnych ujęć stworzą niezwykle mocny komunikat. Packshoty można spokojnie nazwać jednym z najnowocześniejszych narzędzi współczesnego marketingu internetowego i telewizyjnego.