Będąc posiadaczem francuskiego auta na ten przykład niech będzie to Peugot Partner, musimy być świadomi jakie ryzyko wiąże się z jego zakupem, eksploatacją i naprawami. Najczęstszą wadą z jaką możemy się spotkać jest wadliwa tylna belka peugeot partner – skrętna. Miało to być udogodnienie, niestety jest to piętno posiadaczy „francuzów” i prędzej czy później zetkniemy się z naprawą lub regeneracją belki, która powszechnie już okryta jest złą sławą. Żadnych uszkodzeń belki nie należy, ba – nie wolno ignorować! Jest to nie tylko, lecz aż element zawieszenia, który bezpośrednio wpływa nie tylko na komfort jazdy lecz na nasze osobiste bezpieczeństwo.
Czym charakteryzuje się taka awaria? Gołym okiem pierwsze objawy zepsucia się takiej belki nie są widoczne, dopiero gdy udamy się do warsztatu i umieścimy auto na podnośniku okaże się, że mamy niewielki luz na kole. Jeżeli tak właśnie się dzieje, jest to najwyższy czas aby zacząć zapobiegać kolejnym awariom. W takim wypadku wystarczy niewielka naprawa, demontaż belki (choć nie zawsze jest to konieczne) i wymiana łożysk. Wróćmy jednak do momentu pierwszych widocznych i słyszalnych symptomów uszkodzenia belki. Jeśli łożyska nie zostaną wymienione w porę, zniszczeniu ulegnie sworzeń wahaczy. Pozostałości łożysk trą o sworzeń, przez co jest w bardzo szybkim tempie wręcz zdezelowany. Co za tym idzie z okolicy tylnego zawieszenia dochodzić będzie charakterystyczny pisk i skrzypienie. W przypadku gdy usterka staje się bardziej zaawansowana jest to już wyraźny hałas. Auto źle się prowadzi, na delikatne ruchy kierownicy będzie reagować bardzo gwałtownie. Kiedy już tak się stanie, pozostaje nam tylko wymiana belki, ewentualnie opcja regeneracji. W autoryzowanych serwisach koszt naprawy takiej belki będzie ogromny. Na szczęście są warsztaty które specjalizują się w tego typu naprawach i mają odpowiedni do tego celu sprzęt. Pamiętajmy aby kontrolować co kilkadziesiąt tyś kilometrów a nawet mniej swojego francuza, by uniknąć niechcianych wydatków i nieprzyjemnych sytuacji.